top of page

5 tips voor een sterke branding

Een sterke branding die opbrengt? Dan zijn er een aantal dingen die je moet afchecken. Zit jij ook vaak vast met de branding van je zaak? Heb je soms geen idee wat je aan het doen bent? Ik geef je alvast 5 tips waar jij meteen mee aan de slag kan



Tip 1: Een sterk logo


Je bedrijf heeft een sterk logo nodig. Waarom? Dit zorgt voor herkenbaarheid bij je klanten en potentiële klanten. De beleving van je bedrijf start bij de uitstraling van je bedrijf en dus ook bij je logo.


Zorg voor een uniek logo en doe het anders dan je concurrenten.



Tip 2: Branding kleuren


Wanneer je branding kleuren kiest, zorg dan voor 3 tot 6 variaties.⁠ Dit zorgt voor afwisseling. Zo kan je bijvoorbeeld 1 tot 2 hoofdkleuren hebben voor je logo en de andere kleuren kan je gebruiken voor onder andere je social media, drukwerk en je website.

TIP: Wanneer je niet goed weet welke branding kleuren je moet nemen, dan kan je eens nadenken welke kleuren er bij jou als persoon passen? Houd ook zeker de missie van je bedrijf in je achterhoofd.



Tip 3: Lettertypes


Een lettertype is een belangrijk onderdeel van de uitstraling van je zaak.⁠ Het is zelfs zo dat een lettertype direct de link met je bedrijf legt. Gebruik zeker een lettertype in je logo dat meteen het juiste gevoel opwekt.


Werk met 1 tot 3 lettertypes. Je kan ook altijd kiezen voor een font family zo heb je één lettertype in meerdere soorten denk aan: regular, italic, light, bold.


TIP: let op dat je lettertypes commercieel gebruikt mogen worden.



Tip 4: Stijlen


Vormen

Ook vormen hebben een betekenis en zeggen veel meer dan enkel de vorm van een cirkel. Wat de betekenis van die vormen is? Dat lees je hier:

Cirkel: Volledigheid, verbondenheid en eenheid. ⁠

⁠Vierkant: Eerlijkheid, vertrouwen, rust en professionaliteit. ⁠

Driehoek: Stabiliteit, kracht en energie⁠


Stijlen

Je hebt enkele stijlen voor een logo en huisstijl van je bedrijf. Dit is een keuze die je maakt door je merkidentiteit te bepalen. Je kan gaan voor:


  • Strak en minimalistisch

  • Abstract

  • Luxueus

  • Typographisch

  • Vintage

  • Klassiek


Illustratie

Een illustratie is niet altijd nodig in een logo maar voor sommige bedrijven kan het een leuke meerwaarde zijn.⁠⁠ Je kan deze illustratie ook nog laten terugkomen in je social media, website en drukwerk.



Tip 5: Consistentie


Gebruik je branding consistent. Vaak zie ik dat veel ondernemers nog kiezen voor wat ze mooi vinden, maar dat werkt niet. Mijn advies is: Gebruik altijd de brandingkleuren, lettertypes en illustraties van je bedrijf. Op deze manier kunnen je klanten en potentiële klanten je bedrijf meteen herkennen op social media of andere kanalen.




Ben je klaar om klanten omver te blazen met een professionele uitstraling?

Plan dan vrijblijvend een intake call in via celine@cgraphy.be en dan bekijk ik samen met jou wat Cgraphy voor je kan betekenen.



Je kan ons contacteren via celine@cgraphy.be of boek een intake call


Boek hier je intake call





53 weergaven0 opmerkingen
bottom of page