top of page

De verhalen van drie logo's

Bijgewerkt op: 16 apr. 2022


Wanneer een bedrijf een bijzonder verhaal heeft die ze steeds naar voor brengen is het ook belangrijk om dit naar voor te brengen in het logo. Je maakt maar één keer een eerste indruk en wanneer je een sterk logo hebt en een bijzonder verhaal dan valt de puzzel in elkaar en komen we tot een mooi geheel.



Hier zijn de verhalen van drie bedrijven waar Cgraphy het logo

voor heeft mogen maken.




CORVUS

⁠Corvus is een adviesbureau dat kennis en expertise toepast om logistieke processen te analyseren en optimaliseren.⁠

Corvus combineert logistieke kennis met nieuwe technologie en IT en is daarmee de witte raaf…⁠

In het logo van Corvus was het dus ook heel belangrijk dat de raaf naar voor zou komen als icoon. Corvus is een modern bedrijf waar innovatie voorop komt en dat is ook zeer belangrijk om mee te nemen in je logo. De zwarte achtergrond laat het witte logo sterk naar voor komen. Deze twee kleuren zijn de hoofdkleuren van het bedrijf omdat deze echt kloppen met het verhaal.⁠




G-GYM VLIMMEREN

G-GYM Vlimmeren richt zich op de motorische ontwikkeling en bewegingspatronen van kinderen met onder andere een verstandelijke beperking en ASS.⁠


G-Gym werkt dus met bijzondere kinderen en daarvoor moest er ook echt een bijzonder en uniek logo ontworpen worden. Iets modern en speels. Bij G-Gym Vlimmeren werken ze met 4 doelgroepen en deze zouden ook op een bepaalde manier moeten terugkomen in het logo. Zo zie je dat er vier kleuren aanwezig zijn elke kleur is een doelgroep.



DE KLEINE VLIEGER

Karen is een kindercoach voor kinderen van 3-10 jaar. Toen Karen aan mij haar missie aan het vertellen was werd ik stil. Kinderen ondersteunen en ze op de juiste manier vertellen waarom een ouder bv. in een instelling zit. Want deze service was er niet.


Haar missie om wel die ondersteuning te bieden is enorm mooi. Karen wou graag een professioneel logo dat ook speels is en vertrouwen kan uitstralen. De vlieger die vasthangt is het symbool dat je altijd iemand hebt die je niet loslaat.



Conclusie: Een logo met een verhaal zegt veel meer dan een logo zonder verhaal. Het is toch wel belangrijk wanneer je een bedrijf start dat je verhaal en missie duidelijk is zodat dit ook aanwezig kan zijn in je logo en branding van je bedrijf.


Wil jij je verhaal van je bedrijf naar voor laten komen in een logo?

Boek hier je intake call





83 weergaven0 opmerkingen
bottom of page