Je sociale media zijn een belangrijk marketingkanaal voor je onderneming. Het is dan ook slim om goed na te denken over zowel je visuals en captions als de strategie achter je account. In deze blogpost geef ik je graag drie tips waarmee je snel verdere stappen zet.
Tip 1: Zet in op een sterke uitstraling
Voor je volgers komt het heel vreemd over als je sociale media een hele andere sfeer uitstralen dan je website. Zorg er daarom voor dat het visuele aspect van je sociale media in lijn ligt met de huisstijl van je bedrijf. Hoe doe je dat nu precies? Tijdens een fotoshoot draag je het best kleren in de kleuren van je branding. Ook in het interieur van de locatie kan je elementen in je huisstijlkleuren toevoegen. Wil je echt all the way gaan? Draag deze kleren dan ook als je op je Stories verschijnt.
Op je feed is het een goed idee om met visuals te werken. Zo kom je meteen een stuk professioneler over. Deel de ene dag bijvoorbeeld een visual met een tip en de andere dag een foto van het resultaat. Ook op deze visuals mag je je huisstijl goed laten doorschemeren. Gebruik dan ook altijd je eigen lettertypes, kleuren, patronen en vormen. Nog een laatste leuke tip is om enkele emoji’s te kiezen die bij je bedrijf passen. Door deze vaak te gebruiken creëer je meteen herkenbaarheid.
Kan jij wel wat hulp gebruiken met je visuals?
Ontdek mijn social media templates!
Tip 2: Schrijf een caption die aanspreekt
Als grafisch vormgever focus ik me uiteraard vaak op de visuele kant van een post, maar de juiste captions bij je posts zijn minstens even belangrijk. De tekst bepaalt namelijk of je je ideale klant aanspreekt of niet. Eerlijk? Voor mij was dit ook een moeilijk punt. Want een goede caption schrijven is niet gemakkelijk. Hoe bouw je je tekst precies op? Hoeveel informatie moet je delen? Hoe spreek je je volgers en ideale klant aan?
Ik heb daarom een supergoede tip voor jou. Want sinds ik de kaartenset Storytime van Hanna gebruik lukt dat veel beter.
Het schrijven gaat enorm vlot en je krijgt echt een duidelijke structuur in je teksten. Dat bespaart mij heel wat zorgen en tijd!
Heb je interesse in dit topproduct?
Ontdek de kaartenset Storytime!
Ps: ik heb voor jou een toffe korting van -15% korting met de code CELINE15
Tip 3: Durf te investeren
Ben je nog niet zo goed op de hoogte van het reilen en zeilen op Instagram? En wil je graag meer leren over hoe je alles precies moet aanpakken? Dan kan ik jou ondernemers- en Instagramcoach Nies enorm aanraden. Haar cursus over Instagram geeft je heel wat inzichten en praktische tips waardoor je meteen verder kan.
Ik besef dat de aankoop van een cursus een investering is, maar zo zorg je wel voor een professionele uitstraling voor je bedrijf en weet je hoe je posts creëert die aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. Dankzij de modules over onder andere het uitwerken van een strategie, het krijgen van betrokken volgers, het inzetten van video en met meer zelfvertrouwen op je Stories komen, kent Instagram geen geheimen meer voor jou.
Benieuwd naar The Instagram Academy?
Ontdek de cursus hier!
✨
Ik hoop dat ik je met deze drie tips al een heel eind op weg geholpen heb. Heb je nog vragen? Stuur mij dan zeker een berichtje!
Comments