top of page

Hoe een rebranding jouw merk vooruithelpt

“Heb ik een rebranding nodig?”, het is een vraag die veel ondernemers zich stellen. Misschien denk je wel dat je het logo dat je tien jaar geleden liet ontwerpen voor altijd moet blijven gebruiken. Dan kan ik je nu al verklappen: dat is zeker niet zo, want een rebranding heeft een aantal grote voordelen.


Je branding is het uithangbord van je zaak en zorgt ervoor dat je je ideale klant aantrekt. Gebeurt dat niet? Dan is dat een eerste teken aan de wand dat een rebranding noodzakelijk is. Net daarom is het belangrijk dat je goed op de hoogte bent van wie je ideale klant is en wat zijn of haar budget is. Die informatie heeft namelijk een grote invloed op welke uitstraling jouw zaak zou moeten hebben. Nadat je dit onderzocht hebt, kan je je branding gericht afstemmen op zijn of haar behoeften en noden.


Een sterke visuele identiteit helpt je bovendien om professionaliteit uit te stralen. Een volledig uitgewerkte branding met onder andere een logo, een kleurenpalet en grafische elementen maakt het mogelijk om je huisstijl overal door te trekken. Waar branding tien jaar geleden vooral bestond uit drukwerk, hebben we nu vooral nood aan een online identiteit. Met je rebranding kom je zo ook herkenbaar en consistent over op je website en op sociale media.


Door een branding die zowel past bij jouw doelgroep als professioneel overkomt, win je het vertrouwen van je ideale klant. Je roept het juiste gevoel op met je huisstijl, wat de kans vergroot dat je droomklant zich verbonden voelt met jou. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om hem of haar te overtuigen om met jou samen te werken.


Expert in je vak


Tot slot kan het ook bij grote mijlpalen binnen je bedrijf nuttig zijn om aan een rebranding te denken. Denk maar aan het verhuizen naar een nieuwe locatie of het aanwerven van een team. Zowel jij als jouw bedrijf groeien door de jaren heen. Met al die ervaring ben jij ondertussen een echte expert in je vak en dat mag je dan ook duidelijk laten zien in de uitstraling van je zaak.


Als branding expert raad ik je aan om je branding zeker om de twee à vijf jaar grondig te herevalueren. Matcht je huidige uitstraling nog met je ideale klant? Komt je branding nog overeen met de visie en de missie die je momenteel hebt? Als je meteen voelt dat daar iets niet volledig klopt, kan een rebranding de oplossing zijn.




Voel jij dat een rebranding jouw zaak verder kan helpen?

Plan een gratis intakecall in en dan bespreken

we alle mogelijkheden!

30 weergaven0 opmerkingen
bottom of page