Moet ik nog drukwerk laten maken?

Bijgewerkt op: 1 aug.


Drukwerk: niet meer van deze tijd? Daarmee ben ik het niet helemaal eens. Drukwerk kan namelijk een grote meerwaarde zijn voor je bedrijf. De beleving van je klanten staat namelijk altijd op de eerste plaats. En voor hen is het altijd fijn om bij een bestelling een bedankkaartje te ontvangen. Dat is persoonlijker dan een e-mail met dezelfde boodschap, toch? Het is die beleving die voor jouw klant het verschil maakt. En ik maak dat verschil voor jou door je de volgende tips omtrent drukwerk mee te geven.


Reclamedrukwerk wordt vaak vergeten, maar is eigenlijk een extra verkoopkanaal dat je nu links laat liggen. En dat is jammer, want je ontneemt jezelf de mogelijkheid om te groeien en je mist op die manier ook potentiële samenwerkingen. Let’s change that, shall we?



Wat kan je allemaal laten bedrukken?


Drukwerk kan heel ver gaan. Denk aan naamkaartjes, flyers, folders, banners, reclamepanelen, spandoeken, uitnodigingen, noem maar op. De lijst is eindeloos.


Vaak twijfel je als ondernemer aan het belang van naamkaartjes. Maar hoe gênant is het als mensen een visitekaartje aan je vragen en jij dat niet hebt? Dat komt niet meteen professioneel over en je mist een kans om je gegevens te delen met nieuwe samenwerkingen.



Waar moet je op letten als je drukwerk gaat laten maken?


Het is belangrijk dat je je logo in de juiste bestanden aanlevert zodat je geen gepixelde versie krijgt op het drukwerk. Zorg ook altijd voor een goede kwaliteit van je foto’s.


Dit alles zorgt ervoor dat je professioneel overkomt en weet waar je mee bezig bent.


Het oog wil ook wat, toch?



Zijn er dingen waar je op moet letten als je zelf het ontwerp gaat maken?


Helaas zijn er bij de opmaak van de drukwerkontwerp wel een aantal dingen waar je op moet letten. Maar geen paniek. Cgraphy to the rescue!


Zorg ervoor dat de volgende dingen op punt staan voor je aan het drukken gaat.

  • De juiste kleurcode

  • Uitlijning van de elementen op je drukwerk

  • De juiste bestanden van je logo

  • Goede kwaliteit van foto’s

  • Vergeet belangrijke gegevens niet

  • Kijk alles na op schrijffouten


Ben je niet zeker dat dit alles iets voor jou is? Dan is uitbesteden misschien de juiste volgende stap.



Wil je dit liever uitbesteden?


Cgraphy neemt je drukwerk graag uit handen! Voor ons is het ontzorgen van de klant (hé, dat ben jij!) altijd een belangrijke factor. Dit doen we ook wanneer we reclamedrukwerk maken.


Wij kunnen het drukwerk op ons nemen zodat jij niet 10 drukkerijen moet contacteren. Jij moet enkel teksten, foto’s en eventuele logo’s aanleveren en feedback geven. Wij doen de rest.


Contacteer ons via celine@cgraphy.be of boek een intake call. Samen zorgen we ervoor dat jouw drukwerk converteert!


🚀

Je kan ons contacteren via celine@cgraphy.be of boek een intake call


Boek hier je intake call





33 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven