Wanneer is het tijd voor een restyling?


Herken je dit?

Je twijfelt al een tijd of je een nieuwe branding nodig hebt voor je bedrijf.

Maar wanneer moet je bedrijf nu juist een restyling doen? Zijn hier ook echt redenen voor nodig? Vaak krijg ik deze vraag en hieronder een paar redenen.



Starten van je onderneming


Als je start is het belangrijk om al een herkenbare branding te hebben zodat mensen weten waar je bedrijf voor staat. Vaak starten ondernemers met een zelf ontworpen logo om te besparen maar na een tijd lopen ze toch tegen enkele dingen aan.

Niet de juiste bestanden voor bv. drukker,...

Niet tevreden

Geen grafische skills

Geen professionele uitstraling


Sommige ondernemers starten dan wel direct bij een designer maar merken toch dat na enkele jaren het niet meer klopt omdat ze zelf als ondernemer of zaak zijn geëvolueerd. Dit kan ook een reden zijn voor een restyling.



Een nieuwe locatie


Wanneer je van locatie zou veranderen en je dan ook het interieur gaat aanpakken is het belangrijk dat alles in dezelfde uitstraling en vibe is. Dit zorgt voor een beleving en herkenbaarheid. Het zou heel gek zijn om je logo te behouden maar je zaak wel in een totaal andere vibe te hebben van interieur.



Het past niet meer bij de visie die je nu hebt

Vaak start je met een branding en logo voor je zaak maar merk je dat je visie van je bedrijf verandert is. Dit is wel belangrijk zodat je visie en uitstraling in dezelfde lijn ligt. Wanneer je rust en luxe wil uitstralen heeft je bedrijf geen schreeuwend logo nodig met hele felle kleuren. Je wil die lijn helemaal doortrekken om zo een totaalbeleving te laten ervaren door je klanten en potentiële klanten.


Tip: Beleven is iets dat in deze tijd enorm belangrijk is. Neem dit zeker mee in je onderneming.


Je trekt de juiste doelgroep niet aan


Wanneer je merkt dat je de juiste doelgroep niet aantrekt kan het ook liggen aan je branding. Als je een luxe dienst of product verkoopt zou het niet logisch zijn om dan een heel simpel en goedkoop ogend logo te gebruiken. Je klanten verwachten dan dat je product of dienst ook goedkoop is omdat je die uitstraling geeft. Zorg dus dat wanneer je een luxe product of dienst hebt dat je logo in dezelfde lijn ligt om zo je ideale doelgroep toch te kunnen aanspreken.



Herken je hier iets in dan kan je bedrijf wel een nieuwe branding gebruiken.



🚀Ben je klaar om klanten omver te blazen met een professionele uitstraling?

Plan dan vrijblijvend een intake call in en dan bekijk ik samen met jou wat Cgraphy voor je kan betekenen.

Boek hier je intake call





37 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven