top of page

Wanneer is het tijd voor een restyling?

Bijgewerkt op: 16 apr. 2022


Herken je dit? Je twijfelt al een tijd of je een nieuwe branding nodig hebt voor je bedrijf. Maar wanneer is het dan tijd voor een restyling? Waarmee moet je rekening houden? En kan je dit gewoon doen wanneer jij er zin in hebt? Dit zijn de vragen die het vaakst in mijn inbox verschijnen en die beantwoord ik graag voor jou in dit artikel.



Bij de start van je onderneming

Wanneer je net start, is het belangrijk om al een herkenbare branding te hebben zodat mensen weten waar je bedrijf voor staat. Vaak starten ondernemers met een zelf ontworpen logo om te besparen, maar na een tijd lopen ze toch tegen enkele dingen aan.


Denk maar aan het volgende:

  • Ze hebben niet de juiste bestanden om te bezorgen aan de drukker.

  • Ze zijn eigenlijk toch niet helemaal tevreden.

  • Ze worden geconfronteerd met hun gebrek aan grafische skills.

  • Hun professionele uitstraling ontbreekt.


Sommige ondernemers gaan dan wƩl meteen in zee met een designer, maar merken na enkele jaren toch dat de branding niet meer klopt omdat ze als ondernemer of bedrijf zijn geƫvolueerd. Ook hier komt een restyling van pas.



Bij de verhuis naar een nieuwe locatie

Van locatie veranderen, betekent meestal ook dat je het interieur gaat aanpakken. Net dan is het belangrijk dat alles dezelfde uitstraling en vibe heeft. Dit zorgt niet enkel voor een beleving, maar vooral voor die oh zo belangrijke herkenbaarheid bij je klant. Het zou heel gek zijn om je logo te behouden, maar het interieur van je zaak wel in een totaal andere vibe te steken.



Bij het evolueren van je visie

Vaak start je met een branding en logo voor je zaak maar merk je dat de visie van je bedrijf na een tijdje veranderd is. Je visie en uitstraling liggen wel degelijk best in dezelfde lijn. Wanneer je rust en luxe wil uitstralen, heeft je bedrijf geen schreeuwend logo met felle kleuren nodig. Je wil die lijn helemaal doortrekken om zo jouw (potentiƫle) klanten een totaalbeleving te laten ervaren.


Tip: Die beleving is momenteel enorm belangrijk. Neem dit zeker mee in je onderneming.

Bij het aanspreken van de foute doelgroepā 

Wanneer je merkt dat je niet de juiste doelgroep aantrekt, kan dit zeker liggen aan je branding. Als je een luxe dienst of product verkoopt zou het niet logisch zijn om een simpel en goedkoop ogend logo te gebruiken. Je klanten verwachten dan eerder dat je product of dienst ook goedkoop is omdat jouw logo dat uitstraalt. Zorg er dus voor dat je logo in dezelfde lijn ligt met je aanbod en de juiste doelgroep zal jou vinden.

ā 


Voel je je een beetje aangesproken? Dan kan je bedrijf misschien wel een nieuwe branding gebruiken.


En laat dan nu net zijn waarmee ik je het allerliefste help!

ā 


šŸš€ Ben je klaar om je klanten omver te blazen met een professionele uitstraling?

Plan dan vrijblijvend een intake call in en dan bekijk ik samen met jou wat Cgraphy voor je kan betekenen.

Boek hier je intake call





71 weergaven0 opmerkingen
bottom of page