Zelf ontwerpen of met een graphic designer samenwerken?

De uitstraling van je bedrijf is té belangrijk om gewoon te improviseren.

There, I said it! Veel ondernemers gaan bij de start van hun bedrijf zelf aan de slag met de uitstraling van hun zaak. Ze maken zelf een logo, ontwerpen zelf die flyer, verzinnen een idee voor naamkaartjes en designen hun eigen website. Is dit altijd een goed idee? Wanneer neem je beter een designer onder de arm? Ik zocht het voor je uit.



Je ontwerpt zelf!


Wanneer je start met je zaak en je niet meteen een grote investeringen wil doen, dan kan zelf ontwerpen van een branding voor jou een ideale oplossing zijn. Je kan met veel sites makkelijk designs maken voor je bedrijf.


Maar dit heeft helaas ook nadelen:


  • Je hebt geen duidelijke branding (kleuren, lettertypes, vormen, stijl)

  • Je gaat twijfelen over je branding

  • Je hebt niet de juiste bestanden

  • Je weet niet hoe je aan de slag moet met uitlijning

  • Je hebt geen expertise in ontwerp

  • Je verliest veel tijd met het ontwerpen


Je kan dus zelf wel ontwerpen maar hou dan rekening met een duidelijke lijn voor je branding. Zorg voor een herkenbare en professionele uitstraling. Werk niet met 10 verschillende kleuren of lettertypes want klanten moeten je bedrijf snel herkennen.



Omdat veel mensen nog niet het grote budget hebben en wel een professionele uitstraling willen heb ik iets gemaakt. Met mijn tips en advies kan je aan de slag in de Explore your branding DIY cursus.




Wil je het toch liever uitbesteden? Lees dan zeker verder!



Je laat een graphic designer ontwerpen!


Een graphic designer die aan de slag gaat met je branding is een investering. Die designer geniet van jarenlange expertise en werkt nauwkeurig. Wanneer je iemand je huisstijl laat designen heb je direct een heel sterk merk waarmee je kan uitpakken en dat brengt op.


Wat zijn de voordelen van samenwerken met een designer?


  • Je hebt een sterke branding

  • Je hebt een duidelijke huisstijlgids

  • Je beschikt over de juiste bestanden

  • Je haalt een expert met kennis in huis

  • Je geniet van kwaliteit in je design

  • Je hebt tijd om aan je bedrijf en klanten te werken


Waar let een designer op bij het ontwerpen van je branding?


Er zijn verschillende dingen waar een graphic designer mee bezig is tijdens het design van jouw eigen branding.


  • Wat is de visie van je bedrijf?

  • Wat is je missie?

  • Wat is uniek aan jouw producten en/of diensten?

  • Wie is je ideale doelgroep?

  • Wie ben jij?


Investeren in een designer is dus zeker een goede keuze. Je haalt een expert in huis waar jij feedback aan kan geven. En de designer ontwerpt voor jouw zaak en je ideale klanten. Je hebt een duidelijke huisstijl en een overzicht van lettertypes en kleurcodes zodat jij weet wat je moet gebruiken voor je bedrijf. Het allerbelangrijkste? Het geeft je rust en een sterke start. Denk dus goed na over deze investering die zich in no-time terugverdient.



Wil je toch zelf een logo ontwerpen en pas later investeren in een designer? Let dan op dat je een uniek logo hebt en dat je zeker niet zomaar dingen overneemt van het internet.


Ben je klaar om klanten omver te blazen met een professionele uitstraling?

Plan dan vrijblijvend een intake call in via celine@cgraphy.be en dan bekijk ik samen met jou wat Cgraphy voor je kan betekenen.



🚀

Je kan ons contacteren via celine@cgraphy.be of boek een intake call


Boek hier je intake call





11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven